CMS modules by everest poker.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ πρώτη επίθεση στο καράτε

Εκτύπωση
--
FaceBook  Twitter  
Κατηγορία: Επικαιρότητα
Ημερομηνία Δημοσίευσης Γράφτηκε από τον/την GOJURYU
ΚΑΡΑΤΕ NI Sente Nashi
空手先手
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ πρώτη επίθεση στο καράτε
 

KenwaMabuni   Εκτελώντας το άνοιγμα ενός Κάτα, το Block

Κάθε παραδοσιακό  ιαπωνικό κάτα ξεκινά με ένα μπλοκ που συμβολίζει την αρχή του καράτε niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε . Αυτή η αρχή είναι το λογικό επακόλουθο του Κομφούκιου πεποίθηση του  ότι οι  ενάρετοι άνθρωποι αποφεύγουν κάθε άμεση σύγκρουση .Ωστόσο , θα μπορούσε κανείς να ρωτήσει τι σημαίνει αυτό πραγματικά . Μήπως απαγορεύει σε κάποιον τη  συμμετοχή σε κάθε είδους επίθεση , εκτός εάν η ανθρώπινη ζωή σε κίνδυνο ; Μήπως χρειάζονται κάποιον να περιμένει να επιτεθεί προτού να μπορέσει να ανταποκριθεί ; Μήπως επιτρέπουν στον καρατέκα να ανταποκριθεί σε μια επικείμενη απειλή πριν από μια πραγματική φυσική επίθεση , ή μήπως σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό ; Για να καταλάβετε καλύτερα διάβάστε παρακάτω  τι  έχουν πει για το θέμα μερικοί από τους μεγάλους δασκάλους του Καρατε .

ChojunMIYAGI

Τον Ιανουάριο του 1936 ο κ ChojunMiyagi είπε ότι το ηθικό δίδαγμα του  καράτε niSenteNashi δεν είχε αναγνωρισθεί όπως θα έπρεπε  και ότι η φυσική πλευρά του καράτε είχε δώσει πολύ συχνά έμφαση , όπως τόνισε : " Παρά το γεγονός ότι τέτοια αξιώματα , όπως το « καράτε niSenteNashi » ( σε καράτε δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση ) , στην πραγματικότητα υπήρχαν και για αυτό τον τύπος  της πνευματικής εστίασης δεν  καταβλήθηκε ελάχιστη ή και καμία προσοχή - το επίκεντρο ήταν στη φυσική . Ωστόσο , οι μέθοδοι και ο σκοπός της διδασκαλίας του καράτε έχουν αλλάξει , έτσι ώστε ... ο κύριος στόχος σήμερα είναι η ανάπτυξη της πνευματικής πειθαρχίας ,  και συνεχίζει  Ελπίζω ότι η επιδίωξη προς την κατεύθυνση αυτή θα συνεχιστεί . Ενώ ο κ Miyagi αρνήθηκε να εξηγήσει τι ακριβώς  στο καράτε niSenteNashi σήμαινε γι 'αυτόν , είπε ότι συμφωνεί με αυτήν την ηθική έννοια και ότι ο ίδιος ήταν στην ευχάριστη θέση να δει ότι είχε τονιστεί σε μεγαλύτερο βαθμό μεταξύ των εκπαιδευτικών καράτε και επαγγελματίων . Επιπλέον , ο κ Miyagi παρατηρεί ότι έβαλε ηθικές αξίες στο καράτε πάνω από τις φυσικές ιδιότητες του καράτε .

 
Ο κ EiichiMiyazato , μαθητής του κ Miyagi , εξήγησε την ιδέα του καράτε niSenteNashi : « Από καιρό σε καιρό ο σεβασμός (Ρει)  χάνεται , τα λάθη που έγιναν , και η  λύπη είναι συχνά το αποτέλεσμα ... Στα Αρχαία Budo διδάσκαν ότι οι τεχνικές μάχης οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τους μαθητές ήταν  για να ξεφύγουν . ... το σοφότερο πράγμα που πρέπει να κάνουμε σε μια συγκρουση είναι να φύγουμε μακριά . ο κ Miyazato  πάει ένα βήμα πιο μπροστα  στο καράτε την έννοια niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε , και λέει στους μαθητές του να αποφύγουν τις συγκρούσεις εντελώς . Είναι πιθανό ότι οι πεποιθήσεις του κ Miyagi σχετικά  με  το niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε ήταν παρόμοιες με τις πεποιθήσεις του  μαθητή του , EiichiMiyazato .
 
Ο κ SeiichiFujiwara , πρόεδρος της Διεθνούς SeiwaKai και ένας από τους πιο γνωστούς δασκάλους GojuRyu στον κόσμο σήμερα , άγγιξε την έννοια αυτή σε μια συνέντευξή του το 2002 : «Όταν στο Καράτε οι δεξιότητες χρησιμοποιούνται αλόγιστα, συνεπάγεται κίνδυνο . Το Gojuryu βασίζεται στην ιδέα ότι « δεν θα χτυπήσεις και δεν θα αφήσεις να σε  χτυπησουν» . Αυτό είναι το πνεύμα του στυλ μας . "Ο Σίχαν Fujiwara εξηγεί τι σημαίνει  η αρχή του καράτε niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε καράτε  μέσα για τον ίδιο και για τους άλλους που μελετούν το GojuRyu . Δεν πρέπει να επιτεθούμε σε  άλλους , και εμείς δεν πρέπει να επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να δεχθούν επίθεση από τους άλλους .
 
GICHINFUNAKOSHI
ο  κ. Funakoshi , ο οποίος ήταν ένας λόγιος του Κομφούκιου , ήταν αρκετά εκειδικευμένος στην ιδέα του καράτε niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε . Ο κ Φουνακόσι τονίζε  ότι το καράτε -ντο έπρεπε να χρησιμοποιείται μόνο ως έσχατη λύση , και μόνο για την υπεράσπιση της ανθρώπινης ζωής . Ο κ Φουνακόσι εξήγησε ότι «εκτελείται μια ιεροτελεστία και δεσμεύτηκε ο ίδιος για το ποτέ να κάνουν χρήση το εκπαιδευμένο σώμα μου για οποιονδήποτε αθέμιτο σκοπό . 
Ένα περιστατικό συνέβη μετά το δεύτερο παγκόσμιο  πόλεμο όταν ο κ Φουνακόσι ήταν περίπου ογδόντα ετών όπου δοκιμάσε την υπόσχεσή του για τον εαυτό του και την αντίληψή του για καράτε niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε . Είχε παρακολουθήσει μια βραδιά ποίηση  έξω από την πόλη και επιστρέφε στο Τόκιο αργά το βράδυ . Στο ένα χέρι κρατούσε μια ομπρέλα γιατί έβρεχε , και με το άλλο χέρι κρατούσε την  τσάντα του  που περιείχε κάποια βιβλία . Ξαφνικά πίσω μέσα στο σκοτάδι πετάχτυκε ενάς αγνωστος  πίσω από ένα τηλεφωνικό στύλο . 
Ο δράστης απαίτησε " Ανοιξε την τσάντα σου να δούμε τι έχει μέσα . Ο κ Φουνακόσι του απαντησε οτι: " . Δεν υπάρχει τίποτα αξίας  μέσα στην τσάντα"  Σε αυτό το σημείο , ο κλέφτης άρπαξε την ομπρέλα και προσπάθησε  να χτύπησει τον Φουνακόσι στο κεφάλι . Ο κ Φουνακόσι έσκυψε και με μια κινηση  άρπαξε τον άγνωστο  από τους όρχεις του . Ο κλέφτης άρχισε να φώναζει δυνατά. Ξαφνικά  ένας αστυνομικός εμφανίστηκε γρήγορα  και ο κ Φουνακόσι παρέδωσε τον δράστη στην αστυνομία 
Ωστόσο , ο κ Φουνακόσι ένιωθε ένοχος για το συμβάν . " Εκανα  ό, τι λέω συνεχώς τους μαθητές μου να μην κάνουν : ¨έκανα  επίθεση . δεν αισθάνομαι πολύ περήφανος για τον εαυτό μου . " Ο κ Funakoshi πίστευε ότι θα μπορούσε να αποφύγει τη σωματική σύγκρουση συνολικά , και έφυγε περπατώντας  , ενώ ψέλλιζε " τίποτα δεν έχει αξία ,Παρότι  επέλεξε μια πορεία που οδήγησε σε σύγκρουση και παραβίασε την ιδέα του καράτε niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε .
 
Παρόλα αυτά κάποιοι  από εμάς θα αντιληφθούν  την αντίδραση του ηλικιωμένου  κ Φουνακόσι ως πλήρως δικαιολογημένη  να υπερασπιστεί τον εαυτό του και την περιουσία του κατά ένος πολύ νεότερου επίδοξου  ληστή , ο ίδιος δεν πίστευε ότι οι ενέργειές του ήταν δικαιολογημένες καθόλου . Σε ηθικό διδαγμα  του , ο ίδιος ήταν διατεθειμένος να ρισκάρει τη ζωή του και ένος άλλου ανθρώπου πάνω " για το τίποτα " και αυτό ήταν κάτι που ο ίδιος είχε υποσχεθεί να μην κάνουμε . Βέβαια , ο κ Φουνακόσι είναι ταπεινός  στην έννοια του καράτε niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε. Ωστόσο , υπάρχουν και άλλοι δάσκαλοι του καράτε που δεν πιστεύουν ότι κάποιος πρέπει να πάει σε τέτοια άκρα για την επεξήγηση της αρχής του καράτε niSenteNashi - δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε .
 
KenwaMabuni
Ο κ KenwaMabuni  είχε εκπαιδευτεί με τους κ KanryoHigaonna και ο κ AnkohItosu , τους δασκάλους του , κ Miyagi και ο κ Φουνακόσι . Ο ίδιος υποστηρίζει ότι υπάρχουν δύο τύποι παρανοήσεων σχετικά με την έννοια του  καράτε niSenteNashi -δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε . Η πρώτη παρανόηση που κατέχονται από αυτούς που ελαχιστοποιούν το καράτε niSenteNashi και ισχυρίζονται ότι « η ευκαιρία για τη νίκη έχει αποκτηθεί προνοώντας  ... Όσοι κάνουν τέτοιες δηλώσεις δεν καταλαβαίνουν ότι το αληθινό πνεύμα των ιαπωνικών budo δεν σημαίνει να είναι μαχητικοί. Ο δεύτερος τύπος παρανόησης προέρχεται από εκείνους που« δεν βλέπουν το καράτε niSenteNashi ως μια στάση , αλλά μάλλον ως κανόνα  συμπεριφοράς  που πρέπει να ακολουθείται αυστηρά ... όταν είναι απολύτως απαραίτητο , όταν κάποιος αντιμετωπίζει μάχη , είναι μια αποδεκτή αλήθεια της στρατηγικής που πρέπει κανείς να προσπαθήσει να πάρει πρωτοβουλίες και να προλαμβάνουν τις ενέργειες του εχθρού . 
Από τις δηλώσεις του κ KenwaMabuni , μπορεί κανείς να σκεφθεί πως πιστεύει ότι τόσο ο κ Κιμ και ο κ Funikoshi έχουν λάβει την έννοια του δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε πολύ αυστηρά και κατά γράμμα . Ο κ Mabuni μας υπενθυμίζει ότι το ουσιαστικό νόημα του Budo είναι να σταματήσει η σύγκρουση και να διατηρήσουμε την ειρήνη . Κατά συνέπεια, « όταν κάποιος βρίσκεται αντιμέτωπος με κάποιον που διαταράσσει την ειρήνη ή ποιος θα κάνει ένα κακό ... δεν στέκεται μόνο στο λόγο ότι κάποιος πρέπει να προνοήσει  τον εχθρό και να προκαταλάβει τη χρήση βίας . » Για τον κ KenwaMabuni , Αυτό είναι το πραγματικό νόημα του δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε .
 
 
ΚΑΡΑΤΕ NISenteNashi
Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του καράτε -ντο συμφωνούν ότι η εμπόλεμη χρήση βίας είναι ηθικά λάθος και έρχεται σε αντίθεση με την ηθική έννοια του καράτε niSente Νάσι . Μερικοί από αυτούς πιστεύουν ότι είναι  κανόνας  και ότι η έναρξη μια επίθεσης παραβιάζει το πνεύμα και το γράμμα του αφου δεν υπάρχει καμία πρώτη επίθεση στο καράτε . Ωστόσο, άλλοι δάσκαλοι πιστεύουν ότι το καράτε niSenteNashi σημαίνει ότι όταν απειλείται η ασφάλεια του ατόμου ή η δημόσια τάξη , μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τη  δύναμη του για την αποτροπή των βλαβών και τη διατήρηση της ειρήνης . Ανάλογα με το ποια είναι η φιλοσοφική στάση των μεγάλων δασκάλων του  καράτε σχετικά με την αρχή του καράτε niSenteNashi υπάρχει  μια ηθική στάση που βασίζεται σε ελαφρώς διαφορετικές  απόψεις , αλλά υπάρχει ο ηθικός συλλογισμός.

Βιβλιογραφία:

Cook, Harry: Cook, Harry: Shotokan Karate,

Higaonna, Morio: The History of Karate

Miyazato Eiichi: Okinawan Den Goju Ryu Karate-do

Nitiniti Omagari [Akita Newspaper]:

Karatedo (Gojuryu) the highest rank 8th Dan Fujiwara San of Omagari City”: October 31st, 2002

Funakoshi, Gichin: Karate-do My Way of Life

Tankosich, Mark Classical Fighting Arts; Issue 5

Monday the 20th.
Copyright 2013

©

Powered by InternetExelixis.com Joomla 2.5 Templates.